هر آنچه که قبل از ساخت استخر باید بدانیم

تحقیق و برنامه ریزی قبل از شیرجه زدن در استخر و سرمایه گذاری ساختن آن بسیار ضروری است. با پیش رو بودن فصل زمستان ، بهترین زمان است همه چیز را در مورد ساخت استخر بفهمیم. ما نیز در مجموعه آکام به شما کمک می کنیم تا مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید.

ساختن استخر شنا یک سرمایه گذاری بزرگ محسوب می شود و کلید تصمیم گیری خوب، ابتدا شناخت نیازها و هزینه ها است، بنابراین اگر شما مایل به داشتن یک استخر در حیاط پشتی خود هستید، سوالات زیر را در نظر بگیرید، که به شما کمک می‌ کند دقیقا همان چیزی را که می‌ خواهید، به دست آورید.

انتخاب پیمانکار مناسب برای ساخت استخر

فریب بازاریابی های هوشمندانه و تخفیف ها را نخورید. به نظر می رسد که همه سازندگان استخر آن طور که نشان می دهند ، کار بلد نباشند. تجربه پیمانکار مربوطه را بررسی کنید و ببینید دارای چند سال سابقه کاری می باشد. همچنین جواز ها و مجوزهای مربوطه آن ها را نیز چک کنید تا مطئن شوید استانداردها را رعایت خواهند کرد. حتما قبل از عقد قرارداد از آن ها بخواهید تا یکی از نمونه کارهای آماده خود را که می خواهید پروژه خودتان شبیه به آن باشد را بازدید کنید.

انتخاب بهترین مکان برای احداث استخر

هنگامی که شما در مورد نوع سازه و طرح استخر تصمیم گرفتید، وقت آن است که موقعیت را مشخص کنید. مقررات را بررسی کنید و قوانین مربوط به احداث ، پوشش ، سیستم تصفیه و دسترسی به فاضلاب‌ های سطحی را بررسی کنید. ببینید که به یک استخر روباز نیاز دارید یا اینکه می خواهید آن را در طبقه پایین ساختمان و بصورت سرپوشیده اجرا کنید.

همچنین سعی کنید بسته به موقعیت جغرافیایی و آب هوایی منطقه خود استخر را در معرض تابش آفتاب یا در سایه مثلا زیر پوشش گیاهی (برای گرم و سرد شدن آب) بسازید و یا اینکه در نظر داشته باشید در صورت داشتن فرزند ، استخر حتما از خانه دید کاملی داشته باشد.

تفکیک هزینه های ساخت استخر و تنظیم بودجه

ساخت استخر شنا چقدر سرمایه می خواهد؟ خوب، قیمت یک تکه نخ چقدر است؟ هزینه استخرهای شنا در هر جایی از 100 میلیون تومان تا 500 میلیون تومان و بیشتر بسته به اندازه آن، مواد مورد استفاده، محل و محوطه اطراف، عناصر اضافی، طراحی و محوطه‌ سازی تفاوت دارد.

تنظیم یک بودجه حتی قبل از انتخاب ویژگی ‌های مورد نظر استخر و چیزهای اضافی توصیه می ‌شود که اطمینان حاصل شود که هزینه‌ ها بیش از حد افزایش پیدا نکند.

هزینه‌ ها شامل : دریافت مجوز ، خاکبرداری ، پاک ‌سازی محل و هزینه ‌های مهندسی ، آرماتوربندی ، بتن ریزی ، لوله کشی ، محوطه ‌سازی و کاشی کاری را شامل می‌ شود.

حتما در قرارداد خود تمام قسمت هایی را که پیمانکار خود به عهده می گیرد را قید کنید و تمام هزینه های اضافی را که ممکن است لازم باشد را براورد کنید.

از خودتان بپرسید که بیشترین استفاده شما از استخر شنا چیست ؟

استخر شنا فراتر از مکانی برای خنک شدن شما در تابستان خواهد بود. دانستن این نکته که دقیقا چه استفاده ای از استخر خواهید داشت ، کلید ساخت بهترین استخر در منزل و ویلا شما خواهد بود.

آیا استخر شنا جدید شما برای سرگرم کردن دسته ای از کودکان است ؟ یا به دنبال اضافه کردن قسمتی متفاوت در فضای باز خود هستید ؟ یا استخر شما به بهترین حالت توسط شناگران حرفه ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت ؟ یا می خواهید چشم انداز خانه خود و ارزش آن را به حداکثر برسانید؟

با طراح استخر خود بنشینید و به دقت در مورد آنچه که از استخر شنا خود انتظار دارید بحث کنید. و مطمئن شوید که تمام جوانب را اعم از کاربردی بودن تا زیبایی را در نظر گرفته باشید.

تحقیق درباره مواد اولیه و ویژگی های طراحی

سازه های مختلفی برای ساخت استخر در بازار از جمله بتون ، وینیل و فایبرگلاس وجود دارد. بسته به بودجه و ظاهر مورد انتظارتان ، طرح های درخواستی می توانید بهترین سازه را انتخاب نمایید. استخرهای از جنس فایبرگلاس معمولا سریعتر و ارزان تر اجرا می شوند. از طرفی سازه های بتنی دارای طول عمر بالا و انعطاف پذیری بیشتری در پیاده سازی طرح های مختلف می باشند.

اهمیت به محوطه سازی اطراف استخر

به همان اندازه که طراحی و ساخت استخر و مواد اولیه به کار گرفته شده در ان مهم است، محوطه سازی اطراف آن نیز حائز اهمیت است.

پوشش اطراف قطعا بر روی شکل و زیبایی حیاط و باغ شما دخیل خواهد بود. در نظر داشته باشید که مواد مورد استفاده برای محوطه سازی (مثلا بتون ، چوب ، سنگ و… ) حتما با نما ساختمان همخوانی داشته باشند.

 

09357001380

09353332314

09352122218

محوطه سازی مناسب استخر شنا

از طرفی بهترین مواد اولیه متناسب با بودجه ، کارایی ، موقیعیت جغرافیایی و آب و هوایی خود را درنظر بگیرید. به عنوان مثال در مناطق گرم استفاده از بتون و سنگ برای محوطه استخر ممکن است در ساعات ظهر منجر به سوزاندن پاها و اذیت شما شود (در این شرایط حتما از رنگ های روشن برای کفسازی استفاده کنید).